środa, 24 lutego 2016

Jak elektryk może zaangażować się w media społecznościowe?

Media Społecznościowe (ang. Social Media) to niesamowite narzędzie, które może ci pomóc w rozwoju kariery i pozyskiwaniu kolejnych zleceń. Istnieje wiele sposobów aby zaangażować się w media społecznościowe, a w dzisiejszym artykule chciałbym przedstawić wam kilka najpopularniejszych.

Media społecznościowe w służbie elektrykom

1. Założenie bloga.

Jeżeli jako elektryk posiadasz już stronę firmową, to powinieneś wystartować z blogiem. W świecie biznesu blogi oferują bardzo wiele przydatnych informacji, których poszukują obecni i potencjalni klienci. Blog daje ci możliwość dzielenia się z innymi ludźmi swoimi poradnikami, którymi ugruntujesz pozycję eksperta w danej dziedzinie. Ponadto na blogu możesz umieszczać zdjęcia swoich dotychczasowych prac, referencje od firm i opinie klientów indywidualnych, badania, certyfikaty, nagrody i inne elementy, które w twoim mniemaniu zmniejszały by czytelność strony firmowej, a na blogu wypadają świetnie.

2. Uruchomienie strony fanów na Facebooku.

Bardzo ważne dla twojej działalności może być uruchomienie strony fanów na Facebooku. Posiadanie strony firmowej na FB daje ci możliwość interakcji z ludźmi na zupełni innym poziomie niż strona firmowa lub blog. Tutaj możesz gromadzić wokół swojej działalności społeczność ludzi, z którymi wciąż będziesz pozostawał w kontakcie. Jeżeli znów ktoś będzie szukał elektryka, to będzie pamiętał o tym, że jednego specjalistę ma w polubionych stronach.

Na Facebooku możesz szybko odpowiadać na wiadomości innych ludzi, oraz zachowujesz ludzką twarz. Wszyscy jesteśmy ludźmi i jako tacy lubimy korzystać z usług innych ludzi lub firm pokazujących swoją ludzka stronę – a do tego Facebook jest idealny. Na FB możesz się dzielić aktualnymi wpisami z bloga, umieszczać zdjęcia, dyskutować z fanami, prowadzić konkursy, publikować nowości z branży oświetleniowej, dodawać poradniki dotyczące oszczędzania energii itd.

3. Własny kanał na YouTube.

Jako elektryk kontaktujesz się z ludźmi każdego dnia, więc nie powinieneś się wstydzić publikacji swojego wizerunku w materiałach wideo. Jeżeli nie odczuwasz tremu, i posiadasz sprzęt wideo, możesz spróbować swoich sił prowadząc kanał na YouTube. Tematów na nowe filmiki będziesz mieć pod dostatkiem: możesz raz na tydzień prowadzić program informacyjny z newsami z branży, przeprowadzać testy listew antyprzepięciowych, pokazywać innym co zużywa najwięcej energii w domu, oraz jak zaoszczędzić na rachunkach za prąd. Możesz tworzyć treści wideo o wszystkim co może się przydać innym ludziom.

2 komentarze:

  1. Zatem z tego co tu widzę elektryk w Internecie może działać tak jak każdy inny kto prowadzi działalność gospodarczą. No, ale pod kątem marketingowym działalność elektryka nie różni się niczym od działalności sprzedawcy, czy radcy prawnego. A i ten sklep elektryczny online, który nierzadko elektryk posiada, jakoś trzeba promować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaskoczyła mnie szybkość i efektywność usług świadczonych przez pogotowie elektryczne, które znalazłem na https://elektryk-wroclaw.pl/pogotowie-elektryczne/. W sytuacji awaryjnej, to właśnie tacy fachowcy są potrzebni. Ich usługi są na najwyższym poziomie.

    OdpowiedzUsuń